ČALÚNENIE
Starostlivosť o celkový vzhľad interiéru je pre nás neoddeliteľnou súčasťou tuningu a dôležitej starostlivosti o vozidlo. Už len preto, že pri vozidle sa jedná o dlhodobú investíciu a každý v ňom strávi dosť veľkú časť. Interiér je to prvé, čo vnímate, keď nastúpite.
Máte ošúchané sedačky? Zodrala sa koža na volante, na dverách, na palubovke? Čalúnenie stropu prevísa a padá vám na hlavu? Alebo vám len zovšednela farebnosť interiéru? A mnoho ďalších nedokonalostí vieme vyriešiť, tak, aby ste sa vo svojom vozidle opäť cítili výnimočne a mohlo vám ešte dlho slúžiť.
Asi vám je jasné, že je nezmysel, kupovať nové auto. Ale prečo ho nechať rozpadnúť, keď ho ešte potrebujete? Používame výlučne materiály určené pre automobilový priemysel, čím zaručujeme vysokú kvalitu.
Obráťte sa na nás a interiér upravíme podľa vašich požiadaviek, prípadne vám dokážeme dodať požadovaný materiál.
Základné používané materiály, ktoré si u nás na vyžiadanie možete vybrať z dostupných vzorkovníkov:
- automobilové látky
- umelá koža
- prírodná koža
- alcantara
Automobilové látky
Originálne automobilové tkaniny sa vyznačujú:
- nadpriemerne nízkou gramážou
- profesionálnym laminovaním
- odolnosťou voči vyblednutiu, oderu a teplotným rozdielom
- jednotnou farbou a jemnou väzbou
- u stropných tkanín laminovaním bez spodnej vrstvy (sieťky, podkladu), vďaka čomu je materiál veľmi elastický a napína sa vo všetkých smeroch
Vďaka zladeným farbám vynikajúco zdôrazňujú estetické hodnoty hlavného materiálu. Zvolením vhodnej farby a väzby materiálu k materiálom, z ktorých je vyrobené čalúnenie, mu môžeme pri minimálnych nákladoch prinavrátiť niekdajší lesk. Nie vždy sa podarí ideálne vybrať a materiál sa môže trochu líšiť. V takom prípade, ak sa jedná s stredové pásy sedadiel, alebo bočné čalúnenia sedadiel, je najideálnejšie zvážiť výmenu aj zvyšných čalúnení čím sa docieli požadovaný celistvý vzhľad.
Umelá koža
Umelé kože sa vyznačujú:
- veľmi nízkou gramážou
- odolnosťou voči vyblednutiu, odieraniu, plesniam a baktériám
- vysokou pružnosťou
- ľahko sa čistí
Patria medzi najkvalitnejšie materiály pre automobilový priemysel. Sú ideálne pre výrobu, tuning a opravy automobilových interiérov aj exteriérov. Dostupné sú v základnej verzii, perforované a laminované. Sú charakteristické vynikajúcim výsledkom, a tiež spracovateľnosťou, pričom sa vyznačujú vysokou odolnosťou na UV žiarenie, pôsobenie vody, aj slanej, mrazu a vysokým teplotám. Sú vysoko pružné a odolné voči oderu.
Prírodná koža
Prírodná koža pre automobilový priemysel je spracovávaná špeciálnym spôsobom tak, aby bola schopná vydržať 20.000 až 25.000 cyklov. Automobilové kože sú v prvotriednej kvalite určené na výrobu, tuning a opravy čalúnenia Dostupné sú vo verziách nappa, štruktúrované (zrnité) a perforované kože. Treba mať na pamäti, že sa predávajú ako celý plát s priemernou veľkosťou 3,8- 5,7 m2. Len v niektorých prípadoch je možné zakúpiť polovicu. Konečná cena tak závisí na veľkosti plátu.
Majte na pamätajte, že používanie originálnych materiálov zaručuje kvalitu. Materiály vyrobené pre automobilový priemysel prechádzajú špeciálnymi testami z hľadiska odolnosti voči oderu, odolnosti voči teplotným rozdielom, horľavosti, atď. Všetky materiály sú dostupné v rôznych farebných prevedeniach.
Doplňujúce informácie:
- Ak je hrúbka laminovania nedostatočná, objednajte si čalúnnickú dyhu (laminát) v metráži, technický podklad alebo čalúnnickú penu a prešite ich alebo nimi podlepte materiál.
- Ak montujete strop na konštrukcii, odporúčame použiť automobilové zošívacie spony typu C. Vďaka nim budete mať istotu pevného a presného upevnenia.
- Čalúnenie mäkkých prvkov vyžaduje použitie technických podkladov, ktoré zabraňujú kĺzaniu sa materiálu. Technické podklady zároveň plnia aj funkciu mäkkého podkladu, čo zvyšuje celkový dojem a pohodlie. Technické podklady vždy upevňujte iba pomocou na to určených montážnych materiálov
Pre výber správneho materiálu, je dôležité poznať jeho umiestnenie. Určenie použitia jednotlivých materiálov si môžete stiahnuť tu:
Výber správneho materiálu | STIAHNUŤ VO FORMÁTE PDF |