REKLAMAČNÝ PORIADOK
Úvodné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so znením zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z .z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Účelom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa (ďalej len „zákazník“ alebo „kupujúci“) o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb (ďalej aj „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv. Vzťahuje sa na predaj tovarov a poskytovanie služieb zo strany predávajúceho pre kupujúcich, ktorí spĺňajú definíciu spotrebiteľa v zmysle platných právnych predpisov. Nahrádza vyhlásenie predávajúceho v zmysle ustanovenia § 620 ods. 5 Občianskeho zákonníka, ktorým predávajúci určuje podmienky a rozsah záruky, ak záručná doba vyznačená v záručnom liste je dlhšia ako zákonom garantovaná záručná doba. Podmienky záruky vyznačené predávajúcim v záručnom liste majú prednosť aj pred ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku.
Reklamačný poriadok je vydaný predávajúcim: AMC M-CARS, s.r.o., sídlom Obvodová cesta 1268/14, 03401 Ružomberok, IČO: 50 517 228, DIČ: 2120362222, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, oddiel: Sro, vložka č. 66403/L (ďalej len „predávajúci“).
Sídlo predávajúceho slúži aj ako hlavné a jediné servisné stredisko.
Reklamačný poriadok je k dispozícii kupujúcemu v sídle, na prevádzke a na internetových stránkach predávajúceho AMC MCARS.
Reklamačný protokol na stiahnutie TU
Pre účely tohto Reklamačného poriadku sa rozumie
Predávajúci - AMC M-CARS, s.r.o., sídlom Obvodová cesta 1268/14, 03401 Ružomberok, IČO: 50 517 228, DIČ: 2120362222, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, oddiel: Sro, vložka č. 66403/L
Sídlo spoločnosti: Obvodová cesta 1268/14, 03401 Ružomberok
Adresa prevádzky: Obvodová cesta 5551/14, 03401 Ružomberok
tel: 0903 647 245, 0903 520 713
e-mail: amcmcars@gmail.com
Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti
Kupujúci - fyzická osoba, spotrebiteľ, alebo právnická osoba, podnikateľ, ktorá si záväzne objednala tovar, a ktorá riadne a pravdivo uviedla údaje potrebné na jej identifikáciu, ako sú požadované v týchto obchodných podmienkach
Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Podnikateľ -právnická alebo fyzická osoba zapísaná v obchodnom registri, alebo konajúca na základe živnostenského oprávnenia alebo iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov
Výrobca - osoba, ktorá výrobok vyrobí, vyťaží, obnoví, upraví alebo inak získa a má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu Európskej únie, alebo ten, kto sa za výrobcu vydáva označením výrobku svojím menom, ochrannou známkou alebo iným rozlišovacím znakom, alebo osoba z dodávateľského reťazca, ktorej činnosť môže ovplyvniť bezpečnostné vlastnosti výrobku alebo dovozca
Dovozca - podnikateľ, ktorý doviezol do členského štátu výrobok zo štátu, ktorý nie je členským štátom
Dodávateľ - podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodal predávajúcemu výrobok a ktorého činnosť neovplyvňuje vlastnosti výrobku
Výrobok - nová, použitá alebo upravená hnuteľná vec, ktorá bola vyrobená, vyťažená alebo inak získaná, bez ohľadu na stupeň jej spracovania, a ktorá je určená na ponuku spotrebiteľovi alebo pri ktorej možno predpokladať, že ju spotrebiteľ použije, ak sa táto vec dodáva za odplatu alebo bezodplatne; pre potreby reklamačného poriadku je výrobkom výrobok vyrobený vlastnou výrobnou činnosťou predávajúceho, ako aj výrobky nakúpené od iných výrobcov alebo dodávateľov
Bežná kvalita - kvalita, ktorá zabezpečuje zachovanie všetkých podstatných vlastností výrobku, ktoré podmieňujú jeho bezprostredné používanie a spĺňajú predpokladané očakávania spotrebiteľa
Reklamácia - uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby
Reklamačný protokol - písomný doklad, ktorým sa uplatňuje reklamácia
Reklamujúci - fyzická alebo právnická osoba uplatňujúca si reklamáciu
Vybavenie reklamácie - ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie
Technická dokumentácia - dokumentácia, ktorá sa viaže k danému výrobku (štátna norma, podniková norma, technický list, karta bezpečnostných údajov, záručný list výrobku alebo etiketa výrobku)
Úplný záručný list - vyplnený záručný list, ktorý obsahuje najmenej tieto údaje: typ výrobku, dátum a miesto predaja výrobku, označenie predávajúceho, podpis predávajúceho
Kúpna zmluva je
- Ak je kupujúci Spotrebiteľom, kúpna zmluva uzatvorená v súlade s Obchodnými podmienkami v zmysle § 588 a nasl. Občianskeho zákonníka.
- Ak je kupujúci Podnikateľom, kúpna zmluva uzatvorená v súlade s Obchodnými podmienkami v zmysle § 409 a nasl. Obchodného zákonníka.
Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť
- písomne, tj. podpisom Kúpnej zmluvy na jednej listine alebo uskutočnením písomnej Objednávky kupujúcim a jej písomným odsúhlasením predávajúcim
- ústne, tj. uskutočnením ústnej Objednávky kupujúcim a jej ústnym odsúhlasením predávajúcim
- konkludentne, tj . kombináciou písomnej alebo ústnej Objednávky kupujúceho a jeho ústneho alebo písomného odsúhlasenia predávajúcim, alebo iným jednaním predávajúceho a kupujúceho, z ktorého vyplýva vôľa strán uzatvoriť Kúpnu zmluvu.
Bližšie informácie o objednávke a kúpnej zmluve sú uvedené v časti Všeobecné obchodné podmienky.
Záruka na tovar/služby poskytované predajcom sa riadi a je v súlade s platnou legislatívou. Na všetok predávaný tovar, pokiaľ nie je určené pri tovare inak, je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov pre kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ a 12 mesiacov pre kupujúceho, ktorý je podnikateľ. Záručná doba na služby, týkajúce sa opráv je 3 mesiace. Záručná doba na zhotovenie veci na zákazku je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Reklamácia je podmienená preukázaním nákupu reklamovaného tovaru/služby u predávajúceho, a to predložením daňového dokladu, t.j. pokladničný doklad, faktúra alebo dodací list, vystaveného predávajúcim pri kúpe tovaru obsahujúcim názov firmy predávajúceho, IČO, sídlo predávajúceho a informácie o predávanom tovare/službe. Daňový doklad zároveň slúži ako záručný list.
Zodpovednosť za škodu prechádza na kupujúceho v momente prevzatia predmetu zmluvy od prepravcu. Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady (zjavne poškodenie obalu tovaru, ktoré môže indikovať poškodenie samotného tovaru, chýbajúca časť zásielky). Pokiaľ budú takéto poškodenia zistené, je kupujúci túto skutočnosť povinný bezodkladne nahlásiť predajcovi. V prípade ak takúto skutočnosť kupujúci oznámi predávajúcemu v neskoršej lehote, predávajúci nie je povinný takúto vadu uznať, ak kupujúci nepreukáže, že tovar mal reklamované vady už v čase prevzatia. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené prepravcom. Pri zistení neúplnej zásielky alebo poškodenia tovaru pri prevzatí tovaru je nutné, aby kupujúci túto skutočnosť oznámil bez zbytočného odkladu od prevzatia zásielky elektronicky alebo telefonicky predávajúcemu. Reklamácie z dôvodu materiálových alebo výrobných vád, ktoré nemohli byť zistené pri prebratí tovaru a na ktoré sa vzťahuje záruka na akosť tovaru, je nevyhnutné uplatňovať v písomnej podobe bez zbytočného odkladu. Takýto tovar má kupujúci právo reklamovať v lehote 24 mesiacov od prevzatia.
Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr v lehote do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň, kedy bol predávajúcemu doručený reklamačný protokol. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
Za účelom reklamácie odporúčame použiť formulár Reklamačný protokol, ktorý kupujúci doručí prostredníctvom zákazníckej podpory, elektronicky na adresu amcmcars@gmail.com, alebo v papierovej podobe na adresu sídla predávajúceho.
V prípade reklamácie je kupujúci povinný doručiť tovar spolu s daňovým dokladom na vlastné náklady na adresu sídla predávajúceho. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len vady, ktoré kupujúci uviedol v Reklamačnom protokole. Reklamovaný tovar musí byť čistý s odstránenými všetkými súčasťami, ktoré neboli zakúpené u predávajúceho a musí byť k nemu priložený doklad o kúpe a kópia dokladu o odbornej montáži, ak z dôvodu overenia vhodnosti produktu bolo nevyhnutné zo strany kupujúceho dodaný tovar namontovať. Kupujúci môže tovar doručiť osobne na adresu sídla predávajúceho vo vopred dohodnutom termíne doručenia alebo zaslať kuriérskou službou alebo poštou na adresu sídla predávajúceho. Pri voľbe prepravnej spoločnosti odporúčame dodržať zásady bezpečného obalu zásielky a dokumentácie. Zásielku s tovarom Vám odporúčame poistiť. Predávajúci nezodpovedá za prípadné poškodenie tovaru prepravcom a nie je možné uznať jeho prípadnú reklamáciu. Kupujúci má možnosť požiadať predávajúceho o zabezpečenie prepravy, v prípade, že vzhľadom na špecifiká tovaru kupujúci nedokáže zabezpečiť bezpečnú prepravu tovaru. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.
Rozsah zodpovednosti
Rozsah zodpovednosti predávajúceho:
- druh, množstvo, kvalita a účel tovaru/služby, ktorý predávajúci ponúka, a ktoré predajca uvádza v popise tovaru, alebo ktoré kupujúci očakáva vzhľadom na charakter tovaru alebo služby
- kvalita tovaru v čase možnej spotreby výrobku (vyznačené na výrobku) alebo v čase určenom v záručnom liste (ak bol k výrobku vydaný)
- pri prevzatí tovaru kupujúcim, pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena
- po prevzatí tovaru v záručnej dobe ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí alebo o použitý tovar
Záručná doba je 24 mesiacov. Pre tovar nakúpený na podnikanie sa záručná doba riadi ustanoveniami Obchodného zákonníka. Pri použitých veciach je záruka 12 mesiacov, predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím, alebo opotrebením pred predajom. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov. Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame predávajúceho, môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky a rozsah tejto záruky sa určia v záručnom liste. Záruky začínajú plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opráv bol povinný tovar prevziať sa do záručnej doby nezapočítava. Ak dôjde k výmene tovaru, začína plynúť záručná doba od prevzatia nového tovaru. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Rozsah zodpovednosti kupujúceho:
- Kupujúci je povinný si tovar pred prevzatím prezrieť. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo tovaru alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke. Predávajúci za takéto vady nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru.
- Za škody spôsobené nesprávnou aplikáciou výrobku zodpovedá kupujúci, príp. servisná spoločnosť, ktorá aplikáciu realizovala.
- Predávajúci nie je oprávnený uznať kupujúcemu reklamáciu bez predchádzajúceho písomného stanoviska výrobcu, alebo dovozcu, ibaže by odškodnili kupujúceho bez následného uplatnenia nároku a požadovania odškodnenia od výrobcu (alebo dovozcu).
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, resp. prevezme tovar od predávajúceho k preprave (ak prepravu výrobku zabezpečuje kupujúci)
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých kupujúci v čase kúpy vedel, alebo s prihliadnutím na okolnosti , za ktorých sa kúpa realizovala musel vedieť.
Predávajúci zodpovedá za vady výrobku v prípade, že:
- množstvo a druh tovaru je pri prevzatí výrobku rozdielne oproti objednávke, alebo dohodnutým zmluvným podmienkam;
- na výrobku sú zjavné funkčné poruchy spôsobené výrobnou vadou;
- k poškodeniu výrobku došlo preukázateľne pred odovzdaním výrobku kupujúcemu, resp. pred odovzdaním na prepravu (ak hradí prepravu kupujúci)
- množstvo a druh tovaru je pri prevzatí výrobku rozdielne oproti objednávke, alebo dohodnutým zmluvným podmienkam
Predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, keď zodpovednosť za škodu prechádza na kupujúceho, a to aj v prípade, ak kupujúci zistí vadu tovaru aj po tejto lehote, v prípade, že vada vznikla z dôvodu porušenia povinností predávajúceho.
Výluky zodpovednosti predávajúceho:
- nekvalita výrobku bola spôsobená neodborným používaním a zásahom kupujúceho, resp. tretích osôb (akákoľvek úprava výrobku pred a pri aplikácii nad rámec doporučení uvedených v technickej dokumentácii na výrobok);
- vady a poškodenia tovaru boli spôsobené znečistením tovaru, alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby;
- vady a poškodenia tovaru boli spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa;
- vady a poškodenia tovaru boli spôsobené v dôsledku živelnej udalosti;
- vady a poškodenia tovaru boli spôsobené násilným poškodením tovaru
- vady a poškodenia tovaru boli spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru;
- tovar, u ktorého vypršala dňom prevzatia do opravy záručná doba;
- vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom;
- vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel;
- vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo, ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru;
- vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného poškodenia
- neboli dodržané predpísané aplikačné podmienky pre daný výrobok (uvedené v technickej dokumentácii);
- neboli dodržané skladovacie podmienky pre daný výrobok (uvedené v technickej dokumentácii);
- neboli dodržané zo strany kupujúceho podmienky uvedené v tomto reklamačnom poriadku alebo v technickej dokumentácii výrobku;
- výrobok bol na žiadosť kupujúceho dodaný v obale kupujúceho, alebo vo vratnom obale kupujúceho (a to aj v prípade, že predávajúci s odbornou starostlivosťou vykonal kontrolu obalov dodaných kupujúcim)
Rovnako bude predávajúci postupovať aj u vád tovaru, ktoré sa stanú zjavné až po určitom čase, najneskôr však v čase možnej spotreby výrobku, alebo v záručnej dobe stanovenej výrobcom. Dokumentáciu k výrobku je predávajúci povinný poskytnúť len na vyžiadanie kupujúceho a to len v prípade, ak je takáto dokumentácia súčasťou tovaru.
Predávajúci nemôže hradiť zákazníkovi poplatky súvisiace s odbornou montážou, ani iné poplatky vzniknuté pri manipulácii s tovarom. Reklamovať je možné len tovar a služby zakúpené a uhradené predávajúcemu.
Uplatnenie reklamácie
Každý kupujúci má právo na uplatnenie reklamácie a to u predávajúceho, ktorý mu výrobok dodal.
Kupujúci je povinný k reklamácii predložiť:
- doklad o kúpe a daňový doklad/úplný záručný list (ak bol k výrobku poskytnutý)
- doklad o odborne vykonanej montáži, ak je kupujúci osobou nespôsobilou vykonávať odbornú montáž, to znamená že nie je autoservisom alebo osobou s oprávnením k vykonávaniu autoopravárenskej činnosti a ak je tovar k odbornej montáži určený a je namontovaný (toto neplatí v prípade ak kupujúci požaduje iba dodanie chýbajúceho tovaru)
- riadne vyplnený reklamačný protokol predávajúceho (kópia vyplneného reklamačného protokolu slúži ako doklad o odovzdaní reklamácie predávajúcemu kupujúcim)
- reklamovaný tovar (to neplatí v prípade , ak požaduje kupujúci dodať iba chýbajúci tovar)
Každá reklamácia musí byť uplatnená písomne prostredníctvom reklamačného protokolu
Povinné náležitosti reklamačného protokolu:
- čas a miesto spísania zápisu,
- dátum dodania
- presný názov reklamujúceho, u fyzických osôb: meno, priezvisko, dátum narodenia, bydlisko, u právnických osôb údaje v súlade so zápisom v obchodnom registri: obchodné meno, sídlo, IČO,
- čísla faktúr a dodacích listov, ktorými bol reklamovaný výrobok nadobudnutý,
- opis výrobkov, značenie, balenie, výrobnú šaržu, stav tovaru, ako bol uschovaný a v potrebných prípadoch i stav ich použitia,
- množstvo (objem) a opis preverených výrobkov s presným uvedením počtu (objemu) tých, pri ktorých boli zistené vady,
- dátum zistenia chýb výrobkov,
- presný opis chýb s uvedením ich technických príčin, poprípade častí, ktoré chýbajú,
- požadovaný nárok z vád výrobku - prejav odberateľa, či chybný výrobok prijíma na plnenie zmluvy alebo či požaduje náhradné plnenie, ak požaduje zľavu - výšku požadovanej zľavy a jej odôvodnenie
- do akej miery výrobky nevyhovujú zmluvným podmienkam, štátnym štandardom, technickým normám, technickým podmienkam alebo vzorkám.
Pri kvalitatívnych vadách musí byť vždy k reklamácii predložený aj reklamovaný výrobok. V určitých prípadoch môže predávajúci súhlasiť iba s odobratím vzorky z výrobku. Vzorka sa odoberie v troch exemplároch v prítomnosti osôb, ktoré vypíšu a následne podpíšu reklamačný zápis. Tieto osoby sa taktiež podpíšu na vzorkách alebo na štítku vzorky. Jednu zo vzoriek si ponechá reklamujúci, dve odovzdá zároveň s reklamačným zápisom predávajúcemu.
Každá reklamácia smerujúca voči množstvu, kvalite tovaru a obalov, značeniu, musí byť prijatá a vybavená v súlade s ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku. Ak sa objavia skryté vady až po prevzatí výrobku, musí byť spísaný reklamačný zápis do 5 dní po ich zistení, najneskoršie však do posledného dňa záručnej doby.
Právo na zamietnutie reklamácie:
- ak má reklamovaný tovar vadu, za ktorú predávajúci podľa zákona alebo kúpnej zmluvy nie je zodpovedný
- na základe inštrukcií dodávateľa predávajúceho
- v prípade že reklamácia nebola uplatnená v zákonom stanovenej (prípadne vzájomne s kupujúcim v kúpnej zmluve dohodnutej) záručnej dobe.
- v prípade že je reklamované bežné opotrebovanie tovaru spôsobené jeho používaním (Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním).
- za vadu tovaru, na ktorú bola predávajúcim poskytnutá zľava a kupujúci zakúpením zľavneného tovaru, túto vadu akceptoval
Vybavenie reklamácie
Pre vybavovanie reklamácií platia zákonom stanovené lehoty t.j. bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 30 dní odo dňa doručenia reklamácie, takúto reklamáciu vybaviť. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak nie je predávajúci schopný zákonom stanovenú lehotu dodržať, informuje kupujúceho o stave reklamácie do vypršania tejto lehoty.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním Protokolu o vybavení reklamácie kupujúcemu s výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. V prípade výzvy na prevzatie plnenia, musí kupujúci preukázať svoju totožnosť a predložiť doklad, preukazujúci prijatie tovaru na reklamáciu.
V prípade, že je reklamácia oprávnená, je predávajúci povinný uplatniť jednu z nasledovných možností, s prihliadnutím na požiadavku kupujúceho:
- dodať chýbajúcu časť tovaru,
- vykonať opravu poškodeného tovaru, ak je vada odstrániteľná, a to bezplatne, bez zbytočného odkladu
- vymeniť tovar alebo súčasť tovaru za nový, ak je vada tovaru neodstrániteľná, a predávajúcemu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady
Ak je kupujúcim požadované riešenie nevhodné, prípadne nie je v primeranej lehote kupujúcim navrhnuté, predávajúci o tejto skutočnosti informuje kupujúceho a navrhne iný spôsob, alebo spôsob vybavenia reklamácie zvolí predávajúci.
Ak vzhľadom na povahu vady tovaru, nie je možné zvoliť niektorú z vyššie uvedených možností, kupujúci má možnosť požadovať:
- primerané zníženie kúpnej ceny tovaru,
- prípadne uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Po ukončení reklamačného procesu predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho telefonicky alebo e-mailom o výsledku reklamácie a zároveň kupujúcemu zašle elektronicky Protokol o vybavení reklamácie s výsledkami reklamačného konania, najneskôr však v lehote do 30 dní. O priebehu reklamácie sa môže zákazník informovať u predávajúceho elektronicky alebo telefonicky, kedykoľvek v priebehu reklamačného procesu. Počas reklamačnej doby nie je možné zapožičať zákazníkovi náhradný tovar.
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Pri neoprávnenej reklamácii predávajúci zašle kupujúcemu Protokol o vybavení reklamácie s riadnym odôvodnením zamietnutia. Pri neoprávnenej reklamácii je kupujúci povinný uhradiť náklady, ktoré predávajúcemu vznikli v súvislosti s riešením takejto reklamácie.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opráv bol povinný tovar prevziať sa do záručnej doby v prípade oprávnenej reklamácie nezapočítava a záručná lehota sa o túto dobu predlžuje. V prípade výmeny tovaru sa záručná lehota začína počítať dňom prevzatia nového tovaru. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná lehota nepredlžuje.
V prípade osobného vyzdvihnutia tovaru kupujúcim po vybavení reklamácie a písomnej výzve na vyzdvihnutie tovaru je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu a preukázať svoju totožnosť.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 24.1.2024 a nahrádza doteraz platný reklamačný poriadok. Vzájomné vzťahy medzi výrobcom, predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmto Reklamačným poriadkom sa riadia v zmysle všeobecných právnych predpisov, najmä Obchodným a Občianskym zákonníkom a zákonom č. 250/2007 Z .z. o ochrane spotrebiteľa.